Coca-Cola podporuje aktivní fandění #hophophop

front.post
front.public: 12. 05. 2015
t03
Společnost Coca-Cola, která je oficiálním partnerem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2015, má jako téma své hokejové marketingové kampaně aktivní přístup k fandění. Proto je jednou z letošních aktivací také virální výzva #hophophop, která motivuje české fanoušky, aby podpořili národní tým natočením kreativního videa na téma Kdo neskáče, není Čech.

 

Výzvu nastartovali na sociálních sítích nejpopulárnější čeští bloggeři a youtubeři, následováni hokejemilovnými celebritami jako jsou Leoš Mareš, Agáta Prachařová nebo Hanka Mašlíková. Ti všichni natočili svá originální skákací videa na podporu hokejistů a umístili je na síť. Nyní už si výzva #hophophop žije v éteru vlastním životem a spontánně vznikají stovky nových uživatelských videí.

 

https://youtu.be/QZ45yaMWfs4

 

„Aktivní životní styl je naše dlouhodobá priorita, naše značka podporuje radost z pohybu. Proto bychom rádi, aby čeští fanoušci nefandili hokejistům vsedě u televize, ale chceme je motivovat, aby vyjádřili svou podporu fyzickou aktivitou. A co může být pro české fandění typičtější, než skákání?“ vysvětluje Josef Karásek, ředitel společnosti Coca-Cola pro Českou republiku a Slovensko a dodává: „Zároveň nás také lákalo si otestovat účinnost kampaně, která je založena téměř výlučně na šíření v sociálních médiích.“
Výzva #hophophop je založena na podobném principu, jako byla zatím nejznámější Ice Bucket Challenge. Účastníci natočí krátké video, ve kterém mají za úkol skákat a skandovat jednoduchý slogan “Kdo neskáče, není Čech, chcem to slyšet ode všech. Hophophop, český tým je top!” Nominují pak libovolný počet dalších skákajících, a video umístí na jakoukoli sociální síť. Příspěvky jsou dohledatelné díky společnému hashtagu, který je součástí výzvy.

„Naší strategií bylo nastartovat výzvu bez našeho brandingu, abychom podpořili počáteční spontánní viralitu. Nejde o to, aby fanoušci skákali s Coca-Colou, ale aby svým skákáním předali energii našim hokejistům. Doufáme, že se podaří rozeskákat co nejvíce lidí“, řekla manažerka komunikace společnosti Coca-Cola Kateřina Eliášová. „Abychom výzvu posílili, aktivovali jsme také skákací platformu v hokejové fanzoně O2 a skákací hologram v galerii Harfa v Praze.“

 

Výzva odstartovala tři týdny před mistrovstvím a celkově videa natočená s hashtagem hophophop zatím nasbírala přes 960 000 zhlédnutí na Youtube a téměř 800 000 zhlédnutí na Facebooku. Mezi nejpopulárnější videa patří například příspěvek mladých blogerů z tzv. Fame teamu (Teri Blitzen, Gabriela Heclová, Johny Machette a Zdeněk Piškula), video Leoše Mareše nebo ironické video blogující blondýny Nicky Tučkové.

 

A to je pouze bilance po prvním týdnu mistrovství, dá se tedy předpokládat, že fandící mánie bude dále pokračovat.

 

Další informace také na vychutnejsigol.cz